Monday, September 19, 2011

Progress!

When I was in Japan I was perpetually lost. I think I personally met every police box officer over there. 東京 (とうきょう)isn't neatly gridded like ニューヨーク. I swear it is planned out like a spiral. As a result I had countless conversations with けいかん that went something like this:


THEN!
Me: すみ-mey-そん. おだいば/はらじゅく/よこはま/うえのはどこで-SUE-か。
Police Box Officer: %^&*$#$@&*か?
Me: Wh-な...なに?
Police Box Officer: あの@)(&%$@$#$#%*. Do you speak English?
Me: え。はい?
Police Box Officer: Once you are here, you have to go here, there and then take this line.
Me: Thank you. え。。。と。。。ごめんなさい。ぼくはどこですか?

Yes. I used ぼく -- That is all I ever heard in にほんのえいが。At least it wasn't おれ。やくざじゃありません。


いま (ideally)!
Me: あの、すみません。ぎんざはどこですか?
けいかん:あ〜あなたのにほんごはいいです。(:。ちゅうおのぎんざは******です。
Me: あ〜そうですか。ごめんなさい。わたしはどこですか?
けいかん:だいじょうぶですか?ここはふじ山(やま)です。。。


Now I just need a class on navigation. 

5 comments:

  1. Hihi~! I just wanted to pop in on your blog and also agree that Tokyo is so easy to get lost in!

    ふじさん へ いきました? Did you climb?

    - ジェス ”あひる” (パークせんせい の クラス)

    ReplyDelete
  2. あははは!

    (LaughterのOnomatopoeiaは日本語でなんといますか?)

    Me? Climb Fuji? And live to tell the tale?

    ふじへいきませんでした. あひるさま、ふじさんへいかましたか?

    I would love to see Fuji up close. On my trip I never left かんとう。

    ReplyDelete
  3. Well, I lol'd.
    Then I looked up ぼく と えいが and lol'd even more...

    Maybe next time (らいねん ですか。 ;) ) you'll be so good you can navigate without けいかん

    ReplyDelete
  4. That's a pretty funny story. XD いつ とうきょうに いきましたか。

    ReplyDelete
  5. メリルさま、

    2006に東京へいきました。I'm itching to go back!

    -ムラサキ

    ReplyDelete